poniedziałek, 24 października 2016

#18 Zapomnij ze mną

Czyli druga szansa dla pierwszej miłości.

Zacznijmy od początku.
Cały cykl składa się z 9 książek:

Zaczekaj na mnie
Zaufaj mi
Bądź ze mną
Zostań ze mną, tom I i II
Zapomnij ze mną, tom I i II
Pozwól mi pragnąć, tom I i II


"Byłem w tobie zakochany, zanim ty poznałaś moje imię."

"Czekam na ciebie" to zachwycający ciąg miłosnych historii grupy - późniejszych - przyjaciół. Jest to jedna z moich ulubionych sag, dlatego też bardzo często do niego wracam. Dodatkowo jest to saga w której J. Lynn wykreowała moją ulubioną bohaterkę, wiec mój blog nie mógłby istnieć bez przynajmniej jednej recenzji książki tej autorki. Myślę, że wszystkie z powyższej listy zasługują na medal, a szczególnie powieść, która zapoczątkowała ten prawdziwy fenomen wydawniczy. Ale, nie... Zaczekaj na mnie nie jest moją ulubioną częścią. Jest nią przedostatnia historia - a w zasadzie jej drugi tom.


"Śmierć zawsze przypominała żyjącym, żeby żyli - żyli teraźniejszością i patrzyli w przyszłość."

Rodzice Roxy pragną tylko, by ich córka była szczęśliwa i żeby nie przeżywała życia za dwóch. Pewnie myślicie, HOLA! Przecież "życie za dwóch" powinno mieć pozytywny wydźwięk. W tym przypadku tak nie jest. Dziewczyna od czasów liceum zatapia się w smutku i w wyrzutach sumienia. To właśnie wtedy popełniła największy błąd w swoim życiu... - nie umiała odpuścić.



"- Nie zmieniaj tematu! - Tupnęłam nogą i byłam z tego bardzo dumna. Zerknął przez ramię i uniósł brwi.


- Czy ty właśnie tupnęłaś nogą? - W jednej chwili się zarumieniłam.

- Może... 

Usta mu zadrgały.
- Urocze."


Roxy ma dusze prawdziwej artystki. Uwielbia swoją prace w barze, bo dzięki niej ma czas na robienie tego co kocha - na malowanie. Jeszcze rok temu jej życie wyglądało trochę inaczej. Poranki spędzała przed sztalugą, popołudniami pędziła do pracy, a później jadała wczesne śniadanie, późną kolacje albo po prostu jakkolwiek nazwany posiłek spożywany o trzeciej nad ranem ze swoim przyjacielem.

"Jesteś jak dzieciak trochę, wiesz? Pójdziesz ogolić nogi, wracasz cała we krwi. Cieszysz się jak widzisz balona. Wierzysz w miłość jak nikt inny i kochasz najmocniej na świecie. Przecież ty nie jesteś przystosowana do tego świata. Ciebie boli to,że ktoś krzywdzi, że ktoś umiera,że są wypadki, jest zło, ludzie są zawistni, dziwki są tanie."

Roxy nie pamięta już od kiedy pragnie Reeca, a kiedy się stało dokładnie -a może nie do końca dokładnie - to czego od tak dawna pragnęła, chce tylko o tym zapomnieć.
Jedynym - dla niej - wyjściem z sytuacji jest unikanie seksownego policjanta.
...czy wspominałam już, że Reece jest seksownym policjantem?


"Wierzysz w przeznaczenie? […] wierzysz, że niektóre rzeczy są nam po prostu pisane? […] Że choćbyś nie wiem, co robiła, co sobie mówiła, coś, co ma się wydarzyć, i tak się wydarzy? Niektórych rzeczy chyba nie można powstrzymać."

Po jedenastu miesiącach, dwóch tygodniach i trzech dniach (ale kto by tam liczył) Reece ma dosyć zabawy w kotka i myszkę.
Jego codzienną misją stało się codzienne obserwowanie dziewczyny, a jej misją stało się uciekanie przed nim i mordowanie go wzrokiem.



"-Jesteś porządnym facetem, Cam.


-Nie. - Ciężko wypuścił powietrze, a ja czułam na policzku ciepło jego oddechu. - Jestem taki tylko przy tobie."


Jej życie toczy się swoim powolnym rytmem, aż do pewnego dziwnego zdarzenia, i kolejnego...
Czy wierzycie w duchy?
A może to ma coś wspólnego z kimś fizycznym?


"Czy można się jej naprawdę pozbyć? Do końca? Wściekłości i poczucia winy? Nie. Myślę, że wbija się głęboko w ciało i pozostawia blizny, które się nie zagoją. Po prostu uczysz się z tym sobie radzić, zanim sięgniesz dna."

Jak już wspominałam, w tej serii pojawia moja ulubiona bohaterka. I uwaga: jest ona stryptizerką.
Tak, dobrze przeczytaliście. Katie to osoba obdarzona pewną mocą (coś jak sawantka z książki pt. Znajdę cię, Crystal). Przez to jak ją zdobyła - a mianowicie spadła z naoliwionej rury i uderzyła się w głowę - wydaje się pustą i lekko infantylną dziewczyną. Ale uwaga: kobieta ma prawdziwą klasę, którą w szczególności poznajemy w "Pozwól mi pragnąć".  Jej niezawodność w wydawaniu "wyroków" miłosnych mnie przeraża, a jednocześnie bawi.
Kobietki, dla samej Katie powinniście przeczytać tą serie!


"Najlepsze w życiu rzeczy rodzą się ze złych pomysłów."

Kocham! Kocham! Kocham!
Inaczej nie mogę podsumować.



Dziewczyna o papierowym sercu...

*cytaty pochodzą z całego cyklu.

PS No tak, wiedziałam, że znowu o czymś zapomniałam.
NAJLEPIEJ wykreowana rzeczywistość: scena w kościele i po.
Uwaga jeśli macie faceta na wojnie, policjanta, strażaka, kogoś kto poświęca życie... to ta książka jest dla was.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz