środa, 21 grudnia 2016

#30 cytatów z książek, które pokochasz



1.
"Nasze życie nie należy do nas. Nigdy. Od narodzin do śmierci jest nam wydzierżawione. Podpisujemy kontrakt z duchem, który od chwili, gdy pierwszy raz otwieramy oczy, trzyma miecz nad naszą głową. Nieustające przeczucie, że w każdej chwili ostrze może spaść nam na kark, kończąc wszystko...
Ding-dong. Twój czas się skończył, dupku"

2.
"Oczywiście byłam świadoma, że alkohol nie jest rozwiązaniem, ale woda zasadniczo też nim nie była."

3.
"Nie zawsze w cenę miłości wliczone są wszystkie dodatki."

4.
- To koniec.
- Nie mów tak.
- To koniec. Wracaj do domu.
- Ty jesteś moim domem.

5.
"W angielskim alfabecie jest tylko dwadzieścia sześć liter. Można by pomyśleć, że z tyloma literami niewiele można zrobić. Można by pomyśleć, że kiedy wymiesza się je i połączy w słowa, mogą one wywołać tylko ograniczoną liczbę uczuć. A jednak tych uczuć może być nieskończenie wiele i ta piosenka jest dowodem na to. Nigdy nie zrozumiem, w jaki sposób kilka prostych słów połączonych ze sobą może kogoś zmienić, a jednak ten utwór i jego słowa całkowicie mnie odmieniają. Czuję się tak, jakby "może kiedyś" zamieniło się we "właśnie teraz"."

6.
"Szaleństwo to rzecz względna. Kto ustala normę?"

7.
"Od chwili, gdy wczoraj zniknęła za drzwiami swojego domu, jestem strasznie niespokojny. Nie mogę usiedzieć w jednym miejscu, przestać bębnić palcami i kiwać nogą. Kiedy nie ma jej w pobliżu, wszystko mnie swędzi. Czuję się tak, jakbym był na głodzie. Właśnie tak się czuję. Zupełnie jakby była narkotykiem, od którego jestem uzależniony, lecz nie mam do niego dostępu. Jedyną rzeczą, która zaspokaja ten głód, jest jej śmiech. Albo jej uśmiech. Albo pocałunek. Albo dotyk jej ciała. Boże, jak
trudno powstrzymać się przed dotykaniem jej ciała. Jak cholernie trudno"

8.
"Czasami nasze niedoskonałości sprawiają, że stajemy się wyjątkowi."

9.
"Tak wielu ludzi na darmo szuka przez całe życie swojej drugiej połówki, brakującej części, która mogłaby ich dopełnić. Łatwiej jest im znaleźć igłę w stogu siana, więc w końcu zadowalają się tym, co dostają w zamian i z czasem zapominają, że może istnieć coś innego, coś o wiele głębszego."

10.
"— Czy mogłabym kłamać komuś, kogo kocham.
Spojrzała mi głęboko w oczy i zrobiła niewinną minkę.
— Najwyraźniej albo mogłabyś, albo nie kochasz. Co gorsza obie odpowiedzi są prawdziwe."

11.
"Miłość to forma uprzedzenia. Kochasz to, czego potrzebujesz, kochasz to, co poprawia ci samopoczucie, kochasz to, co jest wygodne. Jak możesz twierdzić, że kochasz jednego człowieka, skoro na świecie jest dziesięć tysięcy ludzi, których kochałabyś bardziej, gdybyś ich kiedyś poznała? Ale nigdy ich nie poznasz."

12.
""Zawsze tu będziemy, gdybyś nas potrzebował." 
Prawda była jednak taka, że słowo "zawsze" miało datę ważności."

13.
"Bycie mężczyzną oznacza, że musisz wiedzieć, kiedy opuścić miecz, który ściskałeś w czasie walki. Jeśli powód, o który walczyłeś, już doznał uszczerbku, czas policzyć straty i przerwać bezsensowny ból. Ale nawet jeśli uznasz swoją przegraną i zwiesisz głowę, ostateczny wynik bitwy może być korzystny dla ciebie. Chwały nie znajduje się w zwycięstwie, lecz w powodach walki."

14.
"Kiedy myślisz, że kogoś znasz, ten ktoś się zmienia. Albo ty się zmieniasz. A może ta zmiana jest obustronna. I to zmienia wszystko."

15.
"- Kocham cię - powiedział. - To marna wymówka, ale i szczera prawda."

16.
"Hej, serduszko. Słuchasz mnie? Ty i ja oficjalnie jesteśmy w stanie wojny."

17.
"Żyli długo i szczęśliwie", a nawet samo "żyli długo" nigdy nie jest kiczowate. To najszlachetniejsza i wymagająca ogromnej odwagi rzecz, na jaką mogą się zdecydować dwie osoby."

18.
"Przez wszystkie te tysiąclecia ludziom nie udało się rozgryźć zagadki, jaką jest miłość. Na ile jest sprawą ciała, a na ile umysłu? Ile w niej przypadku, a ile przeznaczenia? Dlaczego związki doskonałe się rozpadają, a te pozornie niemożliwe trwają w najlepsze? Ludzie nie znaleźli odpowiedzi na te pytania i ja też ich nie znam. Miłość po prostu jest, albo jej nie ma."

19.
"-Obserwuję ją- odpowiedział. -Staram się rozgryźć o czym myśli i co czuje. Sama mi tego nie zdradzi, więc muszę się jej uważnie przyglądać. Czy się do mnie przybliża? Czy patrzy mi w oczy, a potem odwraca wzrok? Czy zagryza wargi i bawi się włosami, jak w tej chwili Nora?- Klasa wybuchnęła śmiechem. Opuściłam ręce na kolana. -Jest odważna- stwierdził Patch i znów trącił mnie nogą.

20.
"Gdybym wziął wszystkie romantyczne wiersze, książki, piosenki i filmy, jakich kiedykolwiek słuchałem, jakie czytałem albo oglądałem, wypreparował z nich najbardziej ekscytujące, zapierające dech w piersiach momenty i w jakiś sposób zamknął w butelce, okazałyby się niczym w porównaniu z tą chwilą."

21.
"Gdyby Bóg posłał cię do piekła tylko za to, że kogoś kochasz, to nie chciałabym spędzić z nim wieczności."

22.
"Speszona odwróciłam wzrok. Miałam wrażenie, że kiedy tak na mnie patrzy, widzi rzeczy, które staram się ukryć światem."

23.
"Same uczucia niczego nie naprawią. Mówi się, że miłość wszystko wybaczy. Ale to nieprawda. Nie, kiedy dusza jest tak bardzo zraniona."

24.
"Kochanie kogoś, na kogo nie zasługujesz nie jest łatwe. Boli jak cholera."

25.
"Prawo doskonałości. Wrażenie, jakie wywołujemy, jest odwrotnie proporcjonalne do tego, co ludzie wiedzą na nasz temat."

26.
"Zapomnij o księciu i księżniczce. Zawsze uważałam, że prawdziwa historia rozgrywa się między wiedźmą i Smokiem.”

27.
"Lękał się o ich wspólną przyszłość, ponieważ jako dziecko dowiedział się, że każde kłamstwo wypowiedziane po ciemku staje się złośliwą prawdą w świetle dnia."

28.
"Miłość nie powinna dokonywać za nas wyborów, powinna jedynie nadawać naszym wyborom znaczenie."

29.
"Zostaliśmy dla siebie napisani i nie zmieniłbym w naszej powieści ani jednej linijki."

30.
"Nie da się zrozumieć, jakie to szczęście móc spędzić życie z drugą połową swojej duszy, dopóki nie musi się spędzić życia bez niej."

Ktoś doszedł do końca?

Dziewczyna o papierowym sercu...


Polub stronę 

3 komentarze:

  1. Bardzo ciekawe cytaty, zwłaszcza 13, 16, 24 i 30. Można wiedzieć z jakich książek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma problemu.♥
      13. Pulse - Gail McHugh
      16. Maybe someday - Hoover Colleen
      30. After. Bez siebie nie przetrwamy. Anna Todd
      Niestety nie pamiętam, skąd jest 24, ale jak sobie przypomnę to na pewno napiszę. :)

      Usuń