niedziela, 15 stycznia 2017

#24 SKAM

Czyli najlepsze odkrycie tego roku. 

Wiem, że mój blog poświęcony jest głównie książką, ale znalazłam coś fantastycznego i muszę się z wami podzielić. 




Ci z was, którzy śledzą mój profil na facebooku, wiedzą pewnie, że ostatnio wpadłam na cudowny serial, który zdobywa naprawdę ogromne uznanie wśród młodzieży. 
SKAM jest ostatnio królem internetu, choć w dalszym ciągu niewiele osób go kojarzy. Przyznam się bez bicia, że jeszcze kilka dni temu sama należałam do takich ludzi. 
SKAM to norweski dramat społeczny opowiadający o życiu współczesnych nastolatków z Oslo. Od 2015 roku wyemitowano trzy sezony. Każdy z nich skupia się na innym licealiście ze szkoły  Hartvig Nissen. Odcinków jest na oko 12 w każdym sezonie, a trwają one (w większości) po 20 minut.
Ja pierwszy sezon obejrzałam jednego dnia.
Kocham ten serial za jego stu procentową prawdomówność.  Nie ma na świcie drugiego tak dobrego serialu opowiadającego o problemach nastolatków.


Boże, już sama nazwa opisuje nam dobrze, jak wygląda życie przeciętnego nastolatka (skam = wstyd). Serial nie skupia się tylko na sytuacji w szkole, ale także opowiada o życiu rodzinnym bohaterów jak i życiu pozaszkolnym. SKAM mówi o prawdziwych problemach młodych ludzi, pokazując to wszystko bez żadnej ściemy - w odróżnieniu od innych tego typu seriali  i filmów.

Nie wiem - ale się dowiem :) - kto tworzył muzykę w SKAM, ale jest po prostu fantastycznie dobrana. To jedna z wielu rzeczy, za które kocham ten serial. 
Min.:The Weeknd - The HillsColdplay - Paradise , Jay-Z feat. Mr Hudson Forever YoungRY X - BerlinSKRILLEX - Scary Monsters And Nice Sprites,Bloodhound Gang - Fire water burn

W pierwszych odcinkach poznajemy piątkę dziewczyn, które staną się późniejszymi przyjaciółkami. Na samym początku odkrywamy perypetie Evy i historie jej burzliwego związku z Jonasem. 
Mimo, że pierwszy odcinek mnie nie zaciekawił, to za namową koleżanki oglądałam dalej i... po prostu się zakochałam.
Drugi sezon - mój ulubiony- opowiada o Noorze i starszym trzecioklasiście Williamie.  W szczególności poznamy ich relacje i ich problemy.
Trzeci - dopiero go zaczynam - jest o Isaku i o jego - na pierwszy rzut oka - typowym życiu.  

Mimo, iż sezony opierają się głownie na historii jednej osoby to równocześnie poznajemy, także perypetie innych nastolatków.  

I to na pewno nie będzie przesadą jeśli napisze, że SKAM bije wszystko i wszystkich na głowę. 
Zaręczam, że podbije każde serce. 

Jeśli chcecie być na bieżąco, łapcie strony.
 Wszystkie piosenki z serialu
Facebook SKAM POLSKA
Stronka z linkami do odcinków po polsku
skampolska.pl/






Dziewczyna o papierowym sercu...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz