piątek, 2 czerwca 2017

#LBA

Hej, dawno mnie tu nie było, więc czas na powrót. Tym razem nie z recenzją, ale z LBA.  Za nominację dziękuję Zuzannie P z bloga Czytanie i inne przygody. 
Poniżej możecie dowiedzieć kilku informacji na mój temat i coś więcej o moim blogu. 
Zapraszam. ♥

1. Co skłoniło Cię do założenia bloga?

♥  Hmm... trudno dokładnie odpowiedzieć na to pytanie. Wiele rzeczy mnie do tego popychało. Chęć sprawdzenia sama siebie, niezgodność opinii na temat książek z innymi, nie wiem... Chyba głównym powodem było to, że ludzie wokół mnie mieli już dość tego, że nawijam im ciągle o nowych bohaterach i ich historiach, wiec zaczynali wpuszczać moją paplaninę jednym uchem, a wypuszczać drugim. 
Stwierdziłam więc, że znajdę kogoś kto mnie posłucha.

2. Do których książek zawsze chętnie wracasz?

Mam ogromną słabość do książek, w których zawarte są jakieś patologie. Kocham zagłębiać się w wszelakie odstępstwa od normy i może dlatego chciałam być kiedyś psychologiem. 
A tak z innej beczki to staram się zawszę czytać książki po dwa razy... miło jest czasami znaleźć coś nowego w historii, którą już znamy lub coś co wydawało nam się nie istotne i nie przyswoiliśmy tego. 


3. Która książka zmieniła Twój pogląd na jakiś temat?

♥ Każda książka mnie czegoś nauczyła, ale ogólne dzięki nim zrozumiałam, że naprawdę każda sytuacja ma dwie strony i nie możemy obstawać zawszę za swoim. 
Książka która zmieniła mój pogląd... hmm trudne pytanie. 
Moja przygoda z książkami ogólnie mnie zmieniła i to przerażająco mocno, ale jakoś od godziny siedzę i myślę... i nie mogę sobie przypomnieć takiej ->szczególnej<- historii. 

4. Gdybyś mogła zmienić zakończenie jednej książki, to w której byś to zrobiła?

Zmienić - nie! Ale chciałabym, żeby ktoś dopisał jeszcze jeden rozdział do Eleonory i Parka. Ich historia trafiła do mojego serduszka - choć jest opowiadana przez 3-os. narratora, którego nienawidzę - i chciałabym poznać jej ciąg dalszy. 

5. Wolisz czytać ebooki czy książki w wersji papierowej?

♥ Kiedyś nie wyobrażałam sobie, nie mieć papierowej wersji w dłoniach, ale teraz lubię mieć kilka ebooków pod ręką. Elektroniczną książkę możesz zabrać wszędzie i w każdym miejscu ją czytać... autobus, szkoła, poczekalnia u lekarza - każde miejsce jest dobre. 
...ale nic jednak nie zastąpi tego uczucia, gdy posiadasz jakąś książkę na półce. 

6. Którą szkolną lekturę najgorzej wspominasz?

♥Przyznam się bez bicia: w podstawówce nienawidziłam czytać, więc w tym okresie nie przeczytałam ani jednej lektury. 
Najgorzej wspominam chyba "Proces" Kafki, ale na przykład zakochałam się w "Pani Bovary" i w "Granicy". 

7. Jaki jest Twój ulubiony cytat z książki?

♥ Od kilku lat mam słabość do tego cytatu i gdyby ktoś obudził mnie w środku nocy i kazał go powiedzieć, wyrecytowałbym go od tak.  
"Ale ja cię kocham!"
To jedno z moich najciekawszych odkryć. Ludzie używają formułki jako argumentu, że powinniśmy być razem. Śmieszne. Jeśli kochasz, to twój problem. Będziesz cierpieć po rozstaniu i tyle. Nie znam ani jednego przypadku, kiedy chłopak chciał rzucić dziewczynę, a ona mu powiedziała "ale ja cię kocham" i on został. To tak, jakby mówić tygrysowi: "Nie pożeraj mnie, bo jutro mam wizytę u dentysty". Jaki to ma związek z sytuacją? Zresztą po jakiego diabła poniżać się takimi wyznaniami przed kimś, kto ma cię gdzieś i właśnie cię o tym informuje?
odpisałem krótko:
Ja: "Wiem."

 8. Która książkowa okładka najbardziej Cię zachwyciła?


Nic dodać, nic ująć:




9. Jak zatytułowałabyś książkę, która opisywałaby Twoje życie?

"Obraz nędzy i rozpaczy"... nie no - żart!
Nie wiem, to bardzo trudne pytanie, bo musiałabym ocenić samą siebie, a nie jestem pewna czy chcę to robić w wieku 19 lat. 

10. Która ekranizacja książki najbardziej Cię rozczarowała?

♥Swoją przygodę z książkami zaczęłam od "Zmierzchu" i zaraz po przeczytaniu obejrzałam po latach jeszcze raz film i to było dla mnie rozczarowanie. Nawet nie pamiętam co wprowadziło mnie w ten stan, ale to uczucie jest gdzieś po latach wciąż we mnie.

11. Lubisz poezję?

♥ Nie kocham jej całym swoim sercem, ale nie mam jej nic do zarzucenia. Lubię uczyć się wierszy na pamięć.  Ostatnio nawet nauczyłam się całego "Hymnu do miłości" z "1 listu do Koryntian.  Polubiłam też twórczość Rupi Kaur.

Nominuję:

1. Wiem, że nie ma odpowiedzi na to pytanie, ale i tak je zadam: ulubiona książka?
2. W niektórych książkach są wymieniani artyści i ich muzyczna twórczość. Czy posiadasz jakąś szczególną piosenkę, którą odkryłaś dzięki czytaniu?
3. Film czy serial?
4. Znienawidzony bohater książkowy.
5. Dlaczego zaczęłaś czytać?
6. Jaki jest Twój ulubiony cytat?
7. Gdybyś mogła zabrać na bezludną wyspę jedną książkę, co by to było?
8. Jaka książka okazała się dla Ciebie kompletnym zaskoczeniem? 
9. Lubisz czytać dzieła polskich autorów?
10. Książka, która zmieniła jakoś Twoje życie.
11. Gdybyś mogła zamienić się na życia z jakimś bohaterem książkowym, kto to by był?

Nominowanych poprosiłabym o linki do odpowiedzi w komentarzach.

Dziewczyna o papierowym sercu...

5 komentarzy:

  1. Miło było dowiedzieć się o Tobie czegoś więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Confess" to cudowna książka, najbardziej mi się podobała spośród wszystkich które przeczytałam Hoover :)
    Dziękuję za nominację! Na pewno wykonam we wakacje, jak będzie po sesji egzaminacyjnej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe odpowiedzi, ja również "Granicę" wspominam jako jedną z ciekawszych lektur w szkole średniej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe odpowiedzi :D
    Dziękuję za nominację ^^

    zabookowanyswiatpauli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń