środa, 14 czerwca 2017

#Szczypta książek w filmach

czyli trochę o ekranizacjach

Szukasz filmu? 
Oto kilka moich propozycji na wciągający wieczór.
Przedstawiam wam 5 filmów na podstawie książek, które obejrzałam w poprzednim miesiącu. 

BEFORE I FALL



Film na podstawie książki Lauren Oliver o tym samym tytule. Opowiada o życiu Sam Kingston, a raczej o jednym dnu, który powtarza się w nieskończoność. Nastolatka bezskutecznie próbuje zmienić coś w swoim życiu, by nie doszło do tragedii, jednak za każdym razem dzień nie koczy się po jej myśli. 
Jak już niejednokrotnie pisałam, rzadko płaczę czytając książkę lub oglądając film, jednak tu moja tama pękła. Film na pewno daję dużo do myślenia. Jeśli komuś podobał się serial 13RW, to na sto procent nie będzie zawiedziony tą adaptacją. 
W obsadzie znajdują się między innymi: Zoey Deutch, Halston Sage, Logan Miller i Kian Lawley. 

NAJDŁUŻSZA PODRÓŻ 



Dwie historie, które dzieliło ponad pół wieku. 
Połączył je - jak to w życiu, książkach i filmach bywa - przypadek.
Kolejna wspaniała ekranizacja twórczości Nicholasa Sparksa. 
Melodramat, który podbija serca kobiet na całym świecie. 
Opowiada o zawirowaniach życiowych Sophii, która na zawodach w ujeżdżaniu byków spotyka Luke'a. Mężczyzna już na samym początku skrada jej serce. Niestety kobieta dostaje propozycje pracy z dala od niego, lecz i tak decyduje się na randkę z przystojnym ujeżdżaczem. 
W drodze powrotnej ratują z wypadku samochodowego starszego pana o imieniu Ira... a może to on i jego historia sprzed lat uratowała ich.
Film w stu procentach trafia w mój gust, ale i tak moim zdaniem nic nie pobije filmu na podstawie "Jesiennej miłości". 

BESTIA



Film z 2011 roku oparty na baśni ludowej po raz pierwszy spisanej przez francuskiego pisarza. "Piękna i Bestia" niejednokrotnie już stawała się adaptacją, lecz tym razem mamy tylko ogólny zarys fabuły. Akcja filmu  rozgrywa się we współczesności, co już jest odstępstwem od oryginału. 
Potwornie bogaty i przystojny nastolatek zostaje przeklęty i zamieniony w bestię przez swoją pychę i powierzchowność. 
Ma rok na odczynienie zaklęcia lub zostanie taki na zawsze. 
Z okropnej powłoki może wyrwać go tylko prawdziwa miłość.
Początek filmu mnie zachwycił, ale z czasem jest coraz lepiej. 
Więc jeśli zachwycił was "Kopciuszek - roztańczona historia" lub "Jeśli bucik pasuje", z pewnością spodoba się wam i "Bestia". 

CARRIE 


Historia na podstawie powieści Stephana Kinga.
Carrie White jest kompletnie odizolowana od świata, za sprawą jej matki dewotki. 
Pewnego razu dziewczyna ma po prostu dość i przez przypadek odkrywa w sobie pokłady tajemniczej energii. 
Po kolejnym okrutnym "żarcie" nastolatkowie, którzy prześladują dziewczynę w szkole, sami kopią pod sobą grób. 
Myślę, że każdy przynajmniej raz słyszał o tym filmie lub o jego pierwowzorze. 
Osobiście ekranizacje oglądałam trzy razy i za każdym razem z tymi samymi emocjami, mimo że powstała już kilka lat temu.     

FALLEN



Ekranizacja książki autorstwa Lauren Kate, o której już niejednokrotnie wspominałam na fb. 
Lucinda zostaje oskarżona o spowodowanie tragicznego w skutkach pożaru. Dziewczyna trafia do szkoły z internatem, w której na początku nie czuje się zbyt dobrze. Luce próbuje dojść do ładu ze swoimi myślami i oddzielić to co jest prawdziwe od fałszu. Przez całe życie słyszała, że coś jest z nią nie tak, a co jeśli się nie myliła i to ona miała rację? 
Dziewczyna staje w samym środku wojny toczącej od tysięcy lat.
Przyznaję, ta ekranizacja nie jest jedną z najlepszych, jakie widziałam w życiu, ale jest świetnym dopełnieniem książki. 

Oglądaliście już coś z tej listy? 

Dziewczyna o papierowym sercu...

18 komentarzy:

  1. Ja oglądałam tylko Bestię i Carrie :) Niezbyt jednak przypadły mi te filmy do gustu... Po ekranizacji Stephana Kinga spodziewałam się więcej. Koniecznie muszę przeczytać książki tego autora! Mam nadzieję, że będą lepsze niż ich ekranizacje...

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje, książki są lepsze, ale "Carrie" podobała się mi. A "Besta" to taka typowa młodzieżówka, więc bez rewelacji.

      Usuń
  2. Miałam ochotę na serię Fallen, ale skusiłam się na film i jakoś nie za bardzo mi się spodobał, więc nie wiem czy jeszcze skuszę się na serię. :/ Chociaż może książki okazały by się lepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja oczywiście nie oglądałam niczego z Twojej listy, ale dzisiaj właśnie rozmawiałam o Carrie i planuję to niedługo obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam tylko Fallen, film bardzo mi się podobał. Tyle, że nie czytałam książki :( Reszta ekranizacji wydaje się bardzo ciekawa, a szczególnie oryginalność i perspektywa Bestii. ;) Pozdrawiam ciepkutko :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Hey! I am new at your blog (: I am following you now(;
    I hope you can visit mine and follow me back (; Have a good day!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie oglądałam żadnego z tych filmów, ale chyba najbliżej mi do filmu "Najdłuższa podróż" bo uwielbiam tego typu filmy, poza tym ekranizacje powieści Sparksa potrafią wycisnąć ze mnie mnóstwo łez :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze mnie też, a najwięcej wycisnęła "Szkoła uczuć".

      Usuń
  7. Z wymienionych filmów najbardziej podobał mi się "Najdłuższa podróż"! Po prostu cudo!
    http://bookcaselover.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Oglądałam tylko Najdłuższa Podróż i jestem zakochana w tym filmie. Jest idealny, po prostu.
    pozdrawiam i zapraszam na nowy blog poświęcony książkom, filmom i spotkaniom z kulturą.
    http://galeriakultury.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaję się mi,że wszystkie filmy na podstawie książek Nicholasa są cudowne.

      Usuń
  9. Zupełnie zapomniałam o Fallen!! A Bestię chyba oglądnę dzisiaj wieczorem :D

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę sobie wreszcie zrobić taki wieczór filmowy. Pierwsza pozycja mnie intryguje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. No proszę, ile oglądania przede mną, któregoś dnia zrobię sobie detoks od książek, a wezmę się za ich ekranizacje. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  12. Co prawda nie oglądałam wszystkich filmów z tej listy, ale najbardziej podobał mi się "Najdłuższa podróż" :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie widziałam żadnego z tych filmów, bo nie czytałam też książek, na podstawie których powstały, a zwykle sięgam właśnie po powieści przed zobaczeniem ekranizacji. Słyszałam za to o Carrie i pewnie któregoś dnia zabiorę się za tę historię, gdy będę już mniejszym strachajłem, jeśli chodzi o horrory :)

    Pozdrowienia i buziaki! (Jeśli masz ochotę, na moim blogu trwa konkurs!)
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń