wtorek, 11 lipca 2017

#Od obojętności do miłości

Czyli moja muzyka miesiąca

W duchu jestem niepoprawną romantyczką - tylko cicho sza... nie mówcie nikomu. Chyba każda osoba stąpająca twardo po ziemi musi mieć w życiu coś co rozwala psychicznie i fizycznie tylko po to, by wyzbyć się zbędnych emocji. U mnie są to książki  - i chyba mój blog to dobrze odzwierciedla. W końcu czytam z grubsza literaturę typowo kobiecą.

Uwielbiam chwile, gdy po całym dniu bieganiny,  po prostu mogę usiąść na łóżku, stłumić problemy krążące w mojej głowię i poczytać dobrą książkę. Ale niekiedy... gdy bardzo potrzebuję ciszy, hałas pomaga.

Często, podczas czytania, włączam radio lub autoodtwarzanie na yt, więc większość słuchanych przeze mnie piosenek jest tylko bezmyślnie po części przyswajanym tłem.

Większość z tych piosenek jest zanana. Większość z nich kocham, ale niestety zdarza się, że słyszę piosenki, które się mi po pierwszych przesłuchaniach nie podobają. Ja osobiście mam dwa sposoby na to, by polubić jakąś piosenkę. Pierwszy to słuchać ją tyle razy, aż mi się spodoba.

Drugi jest mniej oczywisty, ale zdarza mi się częściej.
Czy polubiliście piosenkę tylko dlatego, że przemawiają do was jaj słowa a nie jej melodia? Czasami słuchając nie przyswajasz tekstu - dopiero wtedy, gdy się na chwilę zatrzymasz i zastanowisz nad nim, zauważysz, że piosenka ma coś w sobie.

Oto kilka znanych piosenek, które tylko dzięki swoim tekstom podbiły moje serce, choć wcale się na to nie zapowiadało.


"Nie chcę osądzać, co jest w twoim sercu,
 ale jeśli nie jesteś gotowa na miłość, 
jak możesz być gotowa by żyć?"




"Tak dobrzy w kłamaniu i i staramy się, staramy, staramy, 
ale staramy się za bardzo i marnujemy mój czas 
Nie szukaj krytyków, bo oni są wszędzie 
Nie podobają im się moje dżinsy,
 Nie pojmują mojej fryzury 
Wymieńmy się i róbmy tak przez cały czas 
Dlaczego to robimy? 
Dlaczego to robię?"



"Wszyscy myślą, że jesteśmy idealni 
Proszę, nie pozwól im zajrzeć za zasłony"




"Czytałem książki o starych Legendach i mitach 
Achilles i jego złoto, Herkules i jego dary
 Opanowanie Spidermana I pięści Batmana 
I najwyraźniej nie widzę siebie na tej liście 
Powiedziała: „Dokąd chcesz iść? Ile chcesz zaryzykować? 
Nie poszukuję kogoś z jakimiś nadludzkimi darami 
Jakiegoś super bohatera, jakiegoś szczęścia z bajki
 Tylko czegoś, ku czemu mogę się zwrócić. 
Kogoś, kogo mogę całować
Chce właśnie czegoś takiego”




"Czy potrzebujemy kogoś tylko po to, żeby czuć, że wszystko jest w porządku? 
Czy to jedyny powód, dlaczego obejmujesz mnie tej nocy:
 Ponieważ boimy się być samotni?"




"Jeśli życie nie jest tylko żartem 
To dlaczego się śmiejemy?"




"Ponieważ przeszedłbym 500 mil 
A potem kolejne 500 więcej 
By być człowiekiem, który przeszedł 1000 mil 
Aby upaść przed twoimi drzwiami"



"Niektórzy z nich chcą się Tobą posłużyć 
Niektórzy z nich chcą byś się nimi posłużył 
Niektórzy z nich chcą cię wykorzystać 
Niektórzy z nich chcą być wykorzystani"



Nie będę cię okłamywać, wiem, że on nie jest dla ciebie odpowiedni 
Możesz mi mówić, że jestem w błędzie, ale widzę to w twojej twarzy, 
Kiedy mówisz, że on jest tym, którego chcesz
W tej sekundzie, w której powiesz, że też mnie chcesz 
Chcę ci dać miłość, za którą tęsknisz
 Kochanie, po prostu, by budzić się z tobą 
Byłoby to wszystkim, czego potrzebuję
Wiem, że potrafię traktować cię lepiej"



Oczywiście tych piosenek jest nieskończenie wiele, ale ja wybrałam akurat te, które słuchałam w tym miesiącu. 
A Wy  macie jakieś piosenki, które polubiliście dzięki wsłuchaniu się w ich tekst? 

Dziewczyna o papierowym sercu...

11 komentarzy:

  1. Dla mnie muzyka zawsze będzie na pierwszym miejscu, Long Way Down Tom'a Odell słucham niemal codziennie od kilku lat :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com


    OdpowiedzUsuń
  2. Ja troszkę też jestem romantyczką, ale tylko troszkę :) ale nie mów nikomu! :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje ulubione piosenki! Mamy bardzo podobny gust, jeśli chodzi o muzykę <3
    PS. Siedź cicho, ale jestem straszną romantyczką...
    Pozdrawiam! Truskawkowy blog książkowy    

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nikomu nie powiem - to pozostanie naszą słodką tajemnicą! ;)

      Usuń
  4. My Chemical Romance jest cudowne i jest to mój ukochany zespół. Ich piosenki zdecydowanie przemawiają do mnie i nie ma dnia, w którym bym ich nie słuchała. <3 Polecam ci bardzo I'm not okay (I promise)
    Pozdrawiam, Hayles z Our books. Our love.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tyle tych piosenek jest, że nie wymieniłabym ja zazwyczaj wsłuchuję się właśnie w tekst, melodia ma dla mnie drugorzędne znacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Są piosenki, które słucham ze względu na melodię a są i takie, które słucham ze względu na tekst - zwłaszcza polskich wykonawców, ale ciężko mi wskazać ulubione, bo jest ich naprawdę mnóstwo :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ooo, tak. Czasem dobrze jest posłuchać muzyki - ja ją wolę w podróży, na słuchawkach, w domu mój chłopak nie bardzo przepada za głośną muzyką, dlatego zadowalam się podróżami.
    Widzę, że twoja muzyka jest dosyć różnorodna. Tu pop, tu rock (My chemical romance <3), no i nawet znalazła się klasyka!
    Ja mam mnóstwo piosenek, które podobają mi się ze względu na tekst, lubię, kiedy ten tekst jest o uczuciach albo emocjach, kiedy pasuje do mojego obecnego stanu. No, takie piosenki mogłabym wymieniać w nieskończoność XD! Więc lepiej nie ryzykuję!
    #SadisticWriter

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam rocka! Każdą jego odmianę.
      Co do klasyki - czasami uważam, że jest o wiele lepsza od tej nowszej muzyki, dlatego często jej słucham.
      Ja nawet wychodząc do sklepu zabieram ze sb słuchawki, więc...

      Usuń